Popüler kültürün moda azgınlığı

Popüler arama moturu google amcaya sordum, popüler bloggerlar kimlerdir? İlk çıkan arama sonuçları arasında, moda hakkında blog yazan kişilerden başka bir bağlantı çıkmadı. 

Bilindiği üzere, en çok aranan kelimeler ve söz dizileri üzerine sonuçlar vermektedir bu şirket. Güzel ülkemin sığ insanları sadece moda bilmek istiyor, saygı duymak lazım ama yapamıyorum. Ülke genelinde işsizlik kol gezerken, zam üstüne zam haberleri ile belini doğrultmakta zorlanan %80-%90 lık bir kitle varken bu vurdumduymazlık neden! 


Sözüm ona "gelişmekte olan ülke" sınıfındayız, yersen. Bu tabir ben ilkokuldayken söylenirdi ve hala söylenmeye devam ediyor. Fransız devrimi sonrasında, gelişimlerini hızlandıran diğer ülkelerden ne eksiğimiz varda olmuyor acaba ? 

Yakın geçmişten bir örnek ile "eğitim farkındalığı" konusuna değinmek istiyorum. 1945 yılında Hiroşima ve Nagazaki 'ye yapılan nükleer saldırı sonrasında, yerle bir oldu desek yanlış olmaz. 


Sıfırdan yaşam alanı inşa ederek teknoloji, bilim, sanat, kültür anlamında; bir çok ulusa açık ara fark atan çekik gözlülere selam olsun buradan. Eğitim bilinci ve disiplinin meyvelerini sabırla yetiştiren ve günümüzde toplayan, zaman geçtikçe de meyve şölenine dönmesi kaçınılmaz olan Asyalıların önlenemez yükselişi... Destansı öyküler masal kalıyor yanında. 

Düşünce yapısı, olayları ele alışı ve analizlemeyi etkileyen temel etkenlerden bir tanesi. Kişisel çıkarları gözetmek yerine, toplum bilincini genç beyinlere aşılayan Japonların, eğitim sistemi hakkında bir kaç cümle etmeden geçmek istemiyorum.


Eğitim sisteminin esas amacı, insan haklarına, sevgi gerçeğine ve barışa saygı duyan, barışçı ve demokratik bir milletin kendine güvenen insanlarını yetiştirmektir. Kanun, sağlıklı bir toplum için politik bilince ve dini toleransa çok önem vermektedir. Ancak politika, partiler,dinler ile eğitim arasında herhangi bir bağı özellikle yasaklamıştır.
 
Uzun lafın kısası bir düşüşse bu yaşadıklarımız, dibe vurmadan önce eğitim ile aydınlatmalıyız toplumu; kimin kiminle ne yaptığını tartışmak yerine, fikirleri tartışmalıyız. Hyman Rickover 'ın da dediği üzere; 
büyük beyinler fikirleri, orta beyinler olayları, küçük beyinler ise kişileri konuşur.

Moda diyorduk pardon, 3 tane kıyafet taşıdığında dünya mirasına sonsuz katkısı olan o şahane insanlar. Sizler olmasaydınız bizler ne yapardık, ne yer ne içerdik. Ülke sizler sayesinde ayakta. Bravo be!


Hayatlarını bilim & sanata adayan, dünya mirasına katkı sağlayan değerli insanlardan olabilmek arzusuyla...




Ender GÖKMEN


Yorumlar

Popüler Yayınlar